top of page

מאמרים

טיפולי ערפד? עכשיו גם בניתוחי השתלות שיניים

עודכן: 25 בדצמ׳ 2019

רופא שיניים, לפני שאתה זורק לפח שיניים שעקרת - בוא תשמע איך אפשר לנצל אותן לטובת הצלחת ניתוח השתלת השיניים שהפציינט שלך עובר.

למה להשתמש בשתל עצם שהגיע מהמפעל אם אפשר להשביח ולהחזיר לגוף את מה שנלקח ממנו?

על נפלאות "הרפואה הרגנרטיבית". ועכשיו - גם בהשתלות שיניים.




"אני לא זורק שום דבר לפח, לכל רקמה יש תועלת. כחלק מניתוח השתלת שיניים אני טוחן את השיניים העקורות של המטופל, משלב עם הפלסמה שנוצרה מהדמים שלקחתי לו בתחילת הניתוח, מחזיר את החומר שהתקבל לפיו של המטופל, והדבר מאפשר לו בניה מחודשת של עצם וחניכיים כמו שאף תרופה חיצונית לא תצליח". ד"ר שחר דריי.

אף תרופה באמת לא תצליח להתחרות ביכולתו המופלאה של הגוף לשקם את עצמו. את היכולת הזאת בדיוק מנצלת "הרפואה הרגנרטיבית" (Regenerative medicine) הידועה כ "רפואה מחדשת איברים" - רפואה שחותרת להצמיח מחדש איברים או לתקן רקמות פגועות בגוף. מדובר באחד מתחומי המחקר היותר חמים כיום בעולם המדע והרפואה שמסתבר שניתן למצוא לו ביטוי גם ברפואת שיניים.

טיפולי I-PRF בניתוחי השתלות שיניים

ד"ר שחר דריי, רופא שיניים ותיק ומנוסה בהשתלות שיניים מורכבות ביותר, חסיד אדוק של הטכנולוגיות הדנטאליות המתקדמות ביותר, עושה שימוש ברקמות ביולוגיות טבעיות של המטופל לטובת מערך בניית עצם וחניכיים.

כך למשל, בתחילת ניתוח השתלת שיניים ד"ר דריי נוהג לקחת דם מן המטופל ומעביר למכשיר צנטריפוגאלי שמפריד מהדם את הפלזמה - נוזל עשיר בחלבונים וגורמי צמיחה שמעודדים את הגוף להתחיל בתהליך של ריפוי רקמות שניזוקו. זהו אגב, אותו נוזל שמוחדר לעור בטיפול הקוסמטי הנחשק להצערת עור הפנים המכונה "ערפד".

במהלך ניתוח השתלת השיניים יוחדרו תאים אלו לפיו של המטופל לצורך בנייה מהירה מחדש של העצם והחניכיים. טכנולוגיה זו מאפשרת הפחתה ניכרת של הכאב וריפוי מהיר מאוד של האזור המנותח בפה.

שיטת קומטה

דוגמה נוספת שד"ר דריי נותן לנו היא שיניים עקורות. במקום לזרוק לפח, הוא טוחן את השיניים העקורות לשבבים במכשיר מיוחד בשיטת קומטה ואחרי כן משלב אותן יחד עם חומר הפלסמה שנוצר בשיטת ה- I-PRF. החומר שהתקבל יוחדר לפי המטופל במהלך הניתוח והוא ימריץ בניה מחודשת של העצם והחניכיים. כל זה בא להחליף את מקורות העצם הטריויאלים שרפואת שיניים משתמשת בהם: קצירת עצם מהפה, עצם ממקור של בעל חיים, עצם מתורם.


והתוצאות מדברות בעד עצמן.

מטופלים שעברו "מיחזור רקמות" שכזה מדווחים לד"ר שחר דריי על תהליך שיקום קל ומהיר, נטול כאב וסבל מיותרים. הרופא עצמו מדווח על בניית עצם מהירה וטובה בחלל הפה של המטופל.

ואיזה כיף שכל זה שייך מלכתחילה לגוף שלך עצמך.


"רפואה רגנרטיבית - תזכרו היטב את השם" - מפציר בנו ד"ר שחר דריי.

"זאת רק ההתחלה..."


bottom of page